Fello är en mobiloperatör som verkar i Sverige och vänder sig till privatpersoner. Fello använder sig av Telias mobilnät och teknikerna 2G, 3G & 4G. Se täckningskarta för Fello här.

Betyg

Vi börjar med Fellos helhetsbetyg och det har vi satt genom att titta på priser, täckning, kundnöjdhet, utomlandspriser och främst hur ofta besökare väljer Fello. Själva helhetsbetyget sätts därefter genom att ranka alla 16 operatörer på denna sida mot Fello. Som högst kan en operatör få 5 stjärnor och Fello får:

Abonnemang

Här listar de vi de abonnemang som Fello erbjuder. Vi har använt ordinarie priser för att göra det enklare, men genom att trycka på abonnemangen så kan du se aktuella erbjudanden.

Frågor och svar

Här listar vi snabba frågor och svar om Fello som kan vara till hjälp ifall du funderar på att beställa Fello.

Hur kan betala för sitt abonnemang?

Hos Fello kan du betala med bankkort vilket är ett smidigt sätt och gör att pengarna dras automatiskt från din bank varje månad utan att du behöver tänka på mer än att det skall finnas pengar vid dragningen. Du kan även hos Fello betala genom faktura men det innebär att du manuellt behöver lägga in fakturan och är därför ett betalningssätt vi avråder från. Utöver det så kan du betala genom e-faktura och det är vårt favoritsätt eftersom du får fakturan direkt i din internetbank och kan se att allt stämmer och behöver bara godkänna den. Sist men inte minst kan du betala genom autogiro och det är riktigt smidigt, varje månad så dras beloppet för abonnemanget från ditt bankkonto och du behöver inte göra något alls mer än att ha pengar på kontot.

Vilken support finns?

Hos Fello så kontaktar du supporten enklast genom att ringa, det innebär att du snabbt och enkelt ofta kan lösa hela ärendet utan att det krävs uppföljning. Du kan även hos Fello ta kontakt genom chatten och det är enligt oss ett lika bra alternativ som att ringa då du ofta kan få hela ärendet löst på en gång. Utöver det så kan du ta kontakt genom att skicka ett e-postmeddelande, men tänk då på att ta med så mycket information som möjligt om ditt ärende så att du slipper få följdfrågor tillbaka som gör att ärendet drar ut på tiden.

Vad händer om surfen tar slut?

Om surfen tar slut hos Fello så kan du enkelt köpa mer surf. Det kommer att kosta en del, så därför kan det vara värt att se över om du istället inte skall uppgradera till ett större abonnemang då mellanskillnaden ofta är mindre än vad extra surf kostar om du behöver en hel del mer surf.

Stöder man VoWiFi (WiFi-samtal)?

Dessvärre så stöder inte Fello WiFi-samtal. Det innebär att har du ingen mobiltäckning men det finns ett WiFi så kan inte Fello koppla upp sig den vägen. Om du aldrig har mobiltäckning på platsen så kan det vara värt att kolla täckningskartan för Fello på platsen. Skall det finnas täckning så föreslår vi att man kontaktar kundtjänst för felsökning och skulle det inte finnas täckning, ja då bör du nog byta operatör.

Stöder man VoLTE (4G-samtal)?

Nej, tyvärr så stöder inte Fello VoLTE vilket innebär att om du skall ringa eller ta emot samtal så kommer mobilen vara tvungen att koppla om till 2G eller 3G. Skulle det inte finnas 2G eller 3G på platsen så kommer samtalet att misslyckas. Skulle det däremot finnas 3G så kopplas samtalet över automatiskt och du kan prata och surfa under samtalet. Om det däremot kopplas om till 2G så kommer du endast kunna prata och surfen börjar först fungera efter samtalet.

Denna artikel om Fello uppdaterades senast i oktober 2021.